Mary Beats Jane

När jag satt och bläddrade genom bunten med Backstage (se tidigare inlägg) snubblade jag över en intervju med Mary Beats Jane och jag påmindes hur mycket jag en gång gillat bandets självbetitlade platta som jag bandade av kamrat Mats när det begav sig. Någon kassett fanns dock inte kvar. Men pålitliga Internet fanns åtminstone. På bloggen Frozenthrone fanns plattan att ladda ner.
Med lätt bävan packade jag upp filen och tryckte igång första spåret - Neighborhood Psycho, låten som piskat stjärt 1993, skulle den vara lika bra nu som då? Efter det evighetslånga Slayer-introt 0,48 sekunder så rusar låten igång. Och? Ja, va fan Dolving låter som en ung och jävligt irriterad James Hetfield. Visst, var det lika bra som jag mindes.   
För att inte tala om knogmackorna "War on society" och "Gunshot" och svängiga "Old". Visst, "I don´t care" är kanske i "Klå-fingrigaste" laget men funkar *höhö* bra ändå.
Så för alla andra som glömt eller missat detta eminenta Göteborgsband, passa på att ladda den från
Frozenthrone och ni har ett tufft ljudspår när ni sedan läser intervjun från Backstage med MARY BEATS JANE!

Kommentarer
Postat av: auge

andra plattan är helt ok oxå!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback