Årets låt

Förra årets låt är tydligen "Jennie let me love you" med EMD.
Och det fina i träcklådan är att EMD verkligen gjort årets låt för folket fick faktiskt bestämma. Precis som när man valde alliansen till att leda Sverige.
Ja, gud är död och crazy frog härskar och kungahuset är en bra symbol för landet.

Det är i sådana här lägen jag fattar varför jag personligen ofta attraheras av extremmusik och att många popnördar blir elitister. För om EMD eller varför inte storsäljaren Basshunter är "bra" musik, ja, då vill jag fan bara ha dålig musk! Musik som pålspetsar pellejönsarna EMD.

Ja, visst är jag en bitter, sur och missunsam gubbjävel. Men just därför får jag spy min galla över trion EMD. För visst är det symtomatiskt i ett land där man flockas i miljoner framför dansbandskampen och idol att man på fullt allvar tycker att EMD har gjort årets låt. För en miljar flugor kan inte ha fel, och skivbranchen är flugornas herre. Ge folket mer SKIT!

Nej, jag är inte ledsen. Förra året bjöd på Tysta Mari, Körsbärsfettera, Evile, Danger samt nya plattor med Volbeat, The Haunted, The Gaslight Anthem, Street Dogs, Satyricon, Darkthrone, No Relax. Detta är min och många andras EMD Likvidation.

Så för att citera The Damned, om nu EMD gjort något som kan anses vara musik: Noise is for heroes - music for zeros. Noise, noise, noise!


Kommentarer
Postat av: Gnetgubben

Man har rätt att vara bitter på sådant här men jag brukar se det från en annan vinkel. Folk får vad dom förtjänar och får ta konsekvenserna.

Man väljer att kölpa massproducerad skit från stora bolag som paketerar allt väldigt fint. Sedan att detta innebär höga priser med snudd på kartellbildning har man då valt sälv också(iofs har vi piratkopiering).

Man gnäller på politiker men vilka har valt dom eller inte brytt sig att välja dom?

Man gnäller på ungdsomar som hittar på dumma saker, men vilka har struntat i dom för "viktigare" saker såsom dansbandskampen och fredagsgroggen eller karriären?

Osv osv det kan appliceras på det mesta här i livet. Vill folk bli matad med saker istället för att välja själva så får man väl respesktera det men man kan inte komma och gnälla sedan....

Fasiken vad jag måste vaknat på fel sida idag :)

2009-01-09 @ 08:12:42
Postat av: Jabbe

Va fan är EMD för nåt?

Var tvungen att googla.

Orka bry sig om bajset.

Punken ska göra som vi alltid har gjort, och som också Hiphopen har gjort till policy.

Vi skiter i de där prylarna - för oss är det annat som gäller.

2009-01-09 @ 12:49:36
Postat av: Jimmy

Själv är jag överlycklig över Avskum - Uppror Underifrån som kom förra året. Den är fantastiskt bra och det rycker verkligen i mina gamla kängpunk nerver. Sen kom ju även Glasvegas och Hästpojken så man kan väl vara nöjd med det.

EMD är bajs och Reinfeldts lakejer men Robyn är helt ok.

2009-01-09 @ 15:20:55
Postat av: Jimmy

Själv är jag överlycklig över Avskum - Uppror Underifrån som kom förra året. Den är fantastiskt bra och det rycker verkligen i mina gamla kängpunk nerver. Sen kom ju även Glasvegas och Hästpojken så man kan väl vara nöjd med det.

EMD är bajs och Reinfeldts lakejer men Robyn är helt ok.

2009-01-09 @ 15:21:14
Postat av: Anonym

Själv är jag överlycklig över Avskum - Uppror Underifrån som kom förra året. Den är fantastiskt bra och det rycker verkligen i mina gamla kängpunk nerver. Sen kom ju även Glasvegas och Hästpojken så man kan väl vara nöjd med det.

EMD är bajs och Reinfeldts lakejer men Robyn är helt ok.

2009-01-09 @ 15:22:00
Postat av: pecka

man ska inte låta folk välja, det finns experter som begriper saker och ting, här i Gävle har Sverideokraterna lagt fram ett förslag att FOLKET ska få rösa om offentlig konst, men populism bygger skit som TV4, Aftonbladet och Sverigedemokraterna. jag kanske låter elitistisk men inse att jag vet mer om musik än "Svenska folket" och jag skulle aldrig rösta på EMD (vad betyder det En mongo dvärg? )och jag skulle aldrig bekymra mig om Let's dance för sånt kan jag inget om

2009-01-09 @ 23:02:12
Postat av: pecka

man ska inte låta folk välja, det finns experter som begriper saker och ting, här i Gävle har Sverideokraterna lagt fram ett förslag att FOLKET ska få rösa om offentlig konst, men populism bygger skit som TV4, Aftonbladet och Sverigedemokraterna. jag kanske låter elitistisk men inse att jag vet mer om musik än "Svenska folket" och jag skulle aldrig rösta på EMD (vad betyder det En mongo dvärg? )och jag skulle aldrig bekymra mig om Let's dance för sånt kan jag inget om

2009-01-09 @ 23:02:39
Postat av: Kurt Kloak

Jennie let me love you? EMD? Pedofiler med kotlettfrilla som sjunger om att knulla 8 åringar? FYYY FAAAANN!

2009-01-11 @ 21:47:58
Postat av: Kurt Kloak

Jennie let me love you? EMD? Pedofiler med kotlettfrilla som sjunger om att knulla 8 åringar? FYYY FAAAANN!

2009-01-11 @ 21:49:04
Postat av: Hermann

Vill bara ge dig lite kärlek: din blogg är sjukt kul att följa - härlig blandning av smart tyck och gammalt godis från när världen verkade vara en aning oskyldigare.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback