Filmtipset ... eller inte - Blödaren

Eftersom jag såg dvdutgåvan av denna första svenska videorysare, ja filmen var helt inspelad på video, hos Dark Discs som sålde filmer under Rockweekend. Och dessutom försökte lura i mitt sällskap att filmen var bra, vilket jag snabbt sa var ett skämt. Vill jag såklart ta er med på en resa till 80-talet genom tidningarna Okej och Veckorevyn. Klippen från OKEJ är om Blödaren och dess huvudrollsinnehavare Dr Åke Ericsson, trummis i Wasa Express och Stoodes b.la. Klippet från Veckorevyn är om Revanch, tjejbandet som fick huvudrollen i Blödaren. Och om tejernas namn känns bekanta kan det bero på att ni sett namnen i andra sammanhang som t.ex. Livin´Sacrifice och Aphrodite...

Hur som helst Hans G Hatwig, Poster & OKEJs skapare hade såklart ett finger med i spelet för Blödaren, som gavs ut av en annan "affärsman" Bert Karlsson på Mariann Video. Det kan tilläggas att Blödaren blev inte den framgång Hans och Bert hoppades på, men ett par år senare tog de revansch (höhö) med klassikern - Gröna Gubbar från YR, inspelad på Berts sommarland.
Men här alltså Blödaren, den första svenska videorysaren.








Kommentarer
Postat av: johannes

Jag har blödaren, om du inte slog till får du gärna låna. den är grym

Danne stråhed som hjälte med en walkie-talkie

2009-07-28 @ 21:37:16
Postat av: Farbror Punk

Tack, men nej tack Johannes. Jag avnjöt filmen på 90-talet och måste nog vänta minst 20 år till innan jag är redo för en ny sittning.

2009-07-31 @ 16:32:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback