Kultplattor

När jag återigen gick igenom mina dvder med svensk musik jag fått från Punktipset-Patrik upptäckte jag två smått fantastiska singlar. Två plattor som jag måste låta bloggens läsare ta del av. Jag vet inget om banden och uppmanar därför alla som vet något att höra av sig.



Stella Polaris från Båstad har med sin "Hemlängtan" fångat det svenska vemodet med såväl text som musikaliskt arrangemang. Att sångaren Bengt Nilsson sjunger på bred skånska och låter som en korsning mellan Peps och Hasse Kvinnaböske är som glasyr på anrättningen. Helt jävla fantastiskt! Lyssna bara på orgeln!
Har även inkluderat B-sidan och omslag.



Ängelholms RH-Negativ mutar in den lite smala genren sportlåtar med "Firsovs Suspensoar och låter som en korsning mellan Drömpojkarna och Traste o Superstararna. Inte för att jag gillar sport, men denna powerpoppärla är oemotståndlig. B-sidans På tomgång är inte riktigt i samma klass, men lyssningsvärd.


Kommentarer
Postat av: Anonym

2009-09-21 @ 17:25:41
Postat av: Johannes

FAN VA BRA!!!!

Postat av: "Linda"

Kul! Hade jag aldrig hört talas om. Finns nu i en iPod nära mig.

2009-09-27 @ 19:34:49
URL: http://www.myspace.com/arabensanus
Postat av: Fredrik

Riktigt najs. E själv skåning men har aldrig hört talas om dom... Finns nu på liggande på datorn:)

2009-11-30 @ 11:02:03
Postat av: Ingvar Johansosn

Jag är lite förvånad över att hitta vår gamla singel Firsovs Suspensoar på nätet. Den var i det närmaste osäljbar när det begav sig. Kanske har den blivit bättre med lagring. Kul hursomhelst att någon gillar den.

2010-01-18 @ 20:29:00
URL: http://www.billigtvin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback