Japop - House of Anderson

För att komplettera Janne Andersons diskografi är det dags att bjussa på Japops sista LP - I den vuxna världen. En skiva som låter exat så. Moget, välproducerat och ansvarstagande.
Dåtidens recensenter tyckte detsamma och för första gången fick Janne något av ett erkännande.




Solosingeln - I flickors fall, som följde var det sista jag köpte med Janne Anderson. Nästa äventyr med engelskspråkiga House of Anderson avstod jag från då jag ville fortsätta höra Janne på svenska. Nu kan du själv avgöra om jag gjorde fel som avstod från plattan då det begav sig.



Här finns I den vuxna världen.

Här hittar du House of Anderson.

I flickors fall finns inkluderad på I den vuxna världen.

Kommentarer
Postat av: Tom S

Äntligen! House Of Andersson. Inte Jannes bästa (RYSK POP!!!) men saknad. Sålde vinylen för massor av år sen! Tackar!

2010-04-09 @ 11:44:17
Postat av: BB

I flickors fall är tamejfaan Janne Anderssons allra bästa låt av dem alla som släppts på vinyl. Det är helt fantastiskt gitarrspel. Väldigt tufft rått, men ändå med snygga melodier. Rekommenderas varmt! :-)

Postat av: LARZ GUSTAFSSON

Ett av Sveriges garanterat bästa band, alla kategorier. Jag tycker båda albumen var helt sagolikt superba.

2010-04-21 @ 20:22:24
URL: http://www.myspace.com/zluggo_pop
Postat av: Fernando

Ja de låter bra men hur-i-helsike ser de ut? Till och med Gyllene Tider framstår som extremt coola i jämförelse. Är detta preskriberat eller kan vi fortfarande åtala Japop för extremt anstötligt utseende. Det här måste vara den manliga motsvarigheten till Lena Philipsson. Är det Janne som hade symaskin eller var det Mona som kreerade scenkläderna? Det här måste vi ta tag i!

2010-04-24 @ 20:51:33
Postat av: Anders

Skall bli intressant att höra dessa efter alla år.

Man buggar och tackar.

2010-04-26 @ 14:19:16
Postat av: Thomas

Jag fattar fortfarande varför dom inte slog igenom.

Ett av mina favoritalbum i min ungdom. Äntligen har jag hittat den.

2010-05-25 @ 19:41:18
Postat av: Farbror Punk

Thomas: Vi är fler som undrar varför både Japop och HoA inte lyckades fånga den stora publiken. Janne var ju både en bra musiker och hade känsla för melodier. Med sista Japop-sättningen lyckades man också hitta musiker som passade bandet.

2010-05-26 @ 08:56:23
Postat av: karlolof

japop var nog det bästa svenska gitarrbandet

2010-06-09 @ 23:03:30
Postat av: nille

tack för upload, länkar döda. tid och lust lägga upp igen?! tackar!

/N

2012-09-14 @ 10:56:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback